logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Návod na zapojení dálkového centrálu na P1
4kocour4 Offline
#1 Vloženo : sobota 22. listopadu 2025 21:00:12 (UTC)

Registrován: 23.07.2018 (UTC)
Příspěvků: 183
Bydliště: Poblíž Blanska

Poděkoval(a): 10x
Was thanked: 13 time(s) in 11 post(s)
Nejdřív bych chtěl poděkovat Ondru Jiráskovi, který nám připravil schéma zapojení a provedl celkový výzkum jak to jakože zapojit. Já to tu pouze trošku rozepíšu stylem, aby to zvládl zapojit i kompletní elektrikářský analfabet, jako třeba já LOL
Taky co si budeme namlouvat, je jednodušší hledat návody tady než projíždět FB konverzace.

Co budeme potřebovat:
1) Dálkový centrál s ovládáním - Já koupil nějaký od "BLOW" z Allegra za 300kč
2) Odpor 4k7. (Existuje několik verzí, např. 0.25W, 1W, 5W, atd. Fungovat bude jakýkoliv, já použil 1W, protože jsem ho měl doma)
3) Klasické nářadí a elektrikářské potřeby: nůžky/nůž, šroubováky a gola sadu na rozebrání auta, atd.

Postup:
1) Příprava jednotky centrálu - Nejdřív se rozhodneme, jestli instalaci provedeme "invazivním" způsobem, nebo neinvazivním. Invazivní znamená, že nařízneme dráty v autě a připojíme na ně naši jednotku. Neinvazivní způsob zahrnuje přípravu nového "konektoru", který se vloží jako mezikus mezi origo relé a origo kabeláž.

Spousta levných čínských/polských centrálů funguje na stejném principu. Barvy drátů se můžou lišit, to si musíte zkontrolovat s manuálem z vašeho centrálu, ovšem můj měl:
2x oranžový, 2x žlutý, 2x bílý, černý, červený, hnědý, zelený a modrý drát + červený drát přímo z krabičky.
Modrý, zelený a ani oranžové nás nezajímají. Hnědý se rozdvojuje, je pro blinkry aby auto zablikalo při odemknutí. Ten jsem také ignoroval.
Zbyl nám tedy červený a černý drát - to je klasické +12v a zem.
A 2x žlutý a 2x bílý. Žlutý je pro +12v do dveří a 2x bílý je pro odemykací/zamykací signál.
No a červený drát z krabičky je anténa.
Na centrálu si tedy provedeme následující úpravy:
Spojíme červený a oba žluté dráty do jednoho.
K odemykacímu drátu (Jeden z bílých, který si opět ověřte v manuálu vašeho alarmu) připojíme 4k7 odpor a ZA NĚJ připojíme zamykací drát. (Takže: bílý drát -> odpor -> druhý bílý drát -> auto)
Pokud budeme instalovat invazivním způsobem, jdeme na další krok kde rozebíráme auto. Pokud neinvazivním, budete potřebovat velké elektrokonektory, aka fastony a pár dalších drátů. Každý z našich připravených drátů si dáme do ženského konektoru, spolu s dalším holým drátem a cvakneme dohromady. Na volný konec cvakneme mužský konektor. Nakonec si připravíme 2 dráty které budou nepřipojené k jednotce centrálu, oba budou mít mužský a ženský konektor na opačných koncích.

2) Musíme se dostat k relé centrálu. To se nachází za zadním tapcem na řidičově straně. Hrubý (Protože to píšu z hlavy
a ta auta bývají tak "dotuněná", že věci často chybí/jsou nahrazeny jinými) postup je:
- Sundat plato kufru, Demontovat prostřední plast kufru, drží ho plastové "čudly".
- Odklapnout malý plast okolo pásu, potom odstranit horní plast (kombinace šroubů, plastových čudlů a kovových "háčků". Po odstranění šroubů a čudlů je potřeba trhnout směrem od okna do vnitřku auta)
- Odstranit "látkové", případně plastové (U GL) bočnice kufru, opět kombinace šroubků a plastových čudlů
- A nakonec odstranit boční panel, 3 šrouby z boku za sedačkou, 1 čudl u B sloupku a 1 čudl schovaný pod horním plastem (který jsme odstranili) vedle pásu.

3) Jedním šroubem je ke kastli přišroubován držák s relé. (Černé s bílým spodkem) To si můžeme vytáhnout a rozpojit konektor.
- Teď, naprosto jednoduše:
Černý drát z jednotky dáme na černý drát z relé.
Červený a dva žluté dráty z jednotky připojíme na zeleno/bílý drát z relé.
Dva bílé dráty z jednotky připojíme na zeleno/černý drát z relé.

Přichytíme si jednotku centrálu. Já použil stahovačky a ten tenký plech do kterého se chytají plasty kufru, foto na rajčeti, odkaz níže. No a ten červený drát přímo z krabičky (anténu) si musíte natáhnout sami Flapper, já na to zapomněl a přilepil sem ho k jednotce a funguje to. Ovšem dle ChatGPT by měl mířit vzhůru, max. pod 45° úhlem a neměl by být připevněn ke kovovému povrchu.

Pokud jste instalovali invazivním způsobem, máte hotovo a můžete po vyzkoušení auto složit. Pokud jste si připravili konektory tak ještě musíte spojit prostřední horní a prostřední dolní kontakt z relé k jejich odpovídajícím pozicím v konektoru auta.
Nakonec by se hodilo dráty nějak zajistit. Já použil tavnou pistoli. Je to trochu nahovado, ale už mi tekly nervy. (Satanovi nefungovalo odemykání od doby co jsem ho koupil a z max. hodinové instalace centrálu se stala 6ti hodinová diagnostika čím to vlastně je.)

A to je vše, měli by jste mít funkční dálkové odemykání a zamykání.
Níž ještě pár detailů + odkaz na fotky z instalace, včetně barevného schématu pro co nejjednodušší zapojení.
ZDE NA RAJČETI

Relé má 6 pinů, resp. 5 pinů a 1 prázdné místo. Koukáme na piny na relé, plastový zámek/zobáček relé míří nahoru, jdeme zleva doprava:
P1 - Zeleno/černý drát, signál od tlačítek
P2 - 2x zelený drát, zámky
P3 - Černý drát, zem
P4 - Prázdné
P5 - 2x červený drát, zámky
P6 - Bílo/zelený drát, +12v

Ovládání ve dveřích má 3 dvoubarevné dráty. Červený, zelený a modrý. Budeme jim říkat R, G, B. (Anglicky Red, Green, Blue)
Červený je zem, je na něm vždy 0v. Modrý je +12v. Zelený je signální drát do jednotky.
Hodnoty zeleného drátu:
Není stisknut čudlík: 0V
Odemknout: 0-2.3V (Měřil jsem s vadným relé, nevím, jestli to mělo vliv)
Zamknout: 12V
93 GT - Silverstreak
97 GTS
91 GT - Satan
EX: 89 LX, 94 GT - Generál Lee, 97 GT - Peci, 92 Turbo, 92 Turbo (Kefa), 94 UKčko
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.